Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής (AAP) θεωρεί ότι τα καλύτερα παιχνίδια για την ανάπτυξη των παιδιών είναι εκείνα που ενθαρρύνουν το παιχνίδι μεταξύ φροντιστή και παιδιού.

Καθώς τα gadgets που βασίζονται σε ψηφιακά μέσα γεμίζουν ολοένα και περισσότερο τους διαδρόμους παιδικών παιχνιδιών, η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής προειδοποιεί τις οικογένειες να μην τα χρησιμοποιούν ως υποκατάστατο των παραδοσιακών πρακτικών παιχνιδιών και αυτών που τροφοδοτούν τη φαντασία και βοηθούν στην υγιή ανάπτυξη.

H AAP προσφέρει καθοδήγηση σε οικογένειες και ιατρούς σε μια ενημερωμένη κλινική έκθεση με τίτλο «Επιλογή κατάλληλων παιχνιδιών για μικρά παιδιά στην ψηφιακή εποχή». Η έκθεση επικεντρώνεται στα παιχνίδια για παιδιά από τη γέννηση μέχρι τη σχολική ηλικία.

“Τα παιχνίδια έχουν εξελιχθεί με τα χρόνια και οι διαφημίσεις μπορούν να αφήσουν τους γονείς να έχουν την εντύπωση ότι τα παιχνίδια με μια εικονική ή ψηφιακή πλατφόρμα είναι πιο εκπαιδευτικά”, δήλωσε ο Aleeya Healey, MD, FAAP, κύριος συντάκτης της έκθεσης. “Η έρευνα μας λέει ότι τα καλύτερα παιχνίδια δεν χρειάζεται να είναι φανταχτερά ή ακριβά ή να έρχονται με μια εφαρμογή. Το απλό στην περίπτωση αυτή, είναι πραγματικά καλύτερο”

Ιδανικά παιχνίδια είναι εκείνα που ταιριάζουν με τις αναπτυξιακές ικανότητες των παιδιών, ενθαρρύνοντας την ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων, σύμφωνα με την AAP. Τα παιχνίδια αποτελούν το κλειδί για την ανάπτυξη του εγκεφάλου των παιδιών, των γλωσσικών αλληλεπιδράσεων, του συμβολικού παιχνιδιού, της επίλυσης προβλημάτων, των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων και της σωματικής δραστηριότητας – και καθίστανται ολοένα και πιο σημαντικά καθώς τα παιδιά μετακινούνται από τη νηπιακή στην παιδική ηλικία.

“Τα καλύτερα παιχνίδια είναι εκείνα που υποστηρίζουν γονείς και παιδιά που παίζουν, προσποιούνται και αλληλεπιδρούν μαζί”, δήλωσε ο Alan Mendelsohn, MD, FAAP, συν-συγγραφέας της έκθεσης και αναπληρωτής καθηγητής στα τμήματα παιδιατρικής και υγείας του πληθυσμού της NYU Langone Health. “Απλά δεν αποκομίζετε τις ίδιες ανταμοιβές από ένα tablet ή οθόνη. Και όταν τα παιδιά παίζουν με τους γονείς – η πραγματική μαγεία συμβαίνει, είτε προσποιούνται με χαρακτήρες παιχνιδιών είτε οικοδομικά τετράγωνα ή παζλ μαζί”.

Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια από μόνα τους δεν παρέχουν στα παιδιά την αλληλεπίδραση και τη γονική εμπλοκή που είναι κρίσιμη για την υγιή ανάπτυξη, σύμφωνα με την έκθεση. Πολλά από τα νέα “διαδραστικά” μέσα ενημέρωσης -συμπεριλαμβανομένων των βίντεο, των προγραμμάτων ηλεκτρονικών υπολογιστών και των εξειδικευμένων βιβλίων με φωνητική ανάγνωση – βασίζονται σε διαφημίσεις ότι δήθεν προσφέρουν εκπαιδευτικά οφέλη, που είναι αβάσιμες, σύμφωνα με την AAP.

Η κλινική έκθεση καλύπτει επίσης θέματα ασφαλείας κατά την επιλογή παιχνιδιών και την καταλληλότητα των παιχνιδιών για παιδιά με ειδικές ανάγκες. Η AAP παρέχει προτάσεις για τον τρόπο με τον οποίο οι παιδίατροι μπορούν να ενσωματώσουν τα παιχνίδια στη ρύθμιση γραφείου.

Η AAP συνιστά στους γονείς και τους φροντιστές:

  • Αναγνωρίστε ότι ένας από τους πιο σημαντικούς σκοπούς του παιχνιδιού με τα παιχνίδια, ειδικά στη βρεφική ηλικία, δεν είναι εκπαιδευτικός αλλά μάλλον να διευκολύνει θερμές, υποστηρικτικές αλληλεπιδράσεις και σχέσεις.
  • Κατανοήστε το ποιο εκπαιδευτικό παιχνίδι είναι αυτό που ενθαρρύνει τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ φροντιστών και παιδιών σε υποστηρικτικό, χωρίς όρους παιχνίδι.
  • Επιλέξτε παιχνίδια που δεν υπερδιεγείρουν και ενθαρρύνετε τα παιδιά να χρησιμοποιούν τη φαντασία τους.
  • Χρησιμοποιήστε τα βιβλία των παιδιών για να αναπτύξετε ιδέες ενώ παίζετε με παιχνίδια.
  • Να γνωρίζετε τη δυνατότητα των παιχνιδιών να προωθούν τα στερεότυπα με βάση τη φυλή ή το φύλο.
  • Περιορίστε τη χρήση βιντεοπαιχνιδιών και παιχνιδιών από μικρά παιδιά. Ο συνολικός χρόνος της οθόνης, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης της τηλεόρασης και του υπολογιστή, πρέπει να είναι μικρότερος από 1 ώρα ανά ημέρα για παιδιά ηλικίας 2 ετών και άνω και να αποφεύγεται σε άτομα ηλικίας κάτω των 18-24 μηνών. Τα παιδιά ηλικίας κάτω των 5 ετών πρέπει να παίζουν με παιχνίδια υπολογιστή ή βιντεοπαιχνίδια μόνο εάν είναι κατάλληλα για την ανάπτυξη και πρέπει να συνοδεύονται από τον γονέα ή τον φροντιστή.

“Όσο περισσότερο γνωρίζουμε για την πρόωρη ανάπτυξη του εγκεφάλου, τόσο περισσότερο κατανοούμε την ανάγκη για παιχνίδι που βασίζεται στην ανθρώπινη αλληλεπίδραση”, δήλωσε ο Δρ Healey. “Δεν υπάρχει οθόνη, βιντεοπαιχνίδι ή εφαρμογή που να μπορεί να αντικαταστήσει τις σχέσεις που δημιουργούνται στα παιχνίδια”

Πηγή: HealthyChildren.org

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.