Η οδική ασφάλεια των παιδιών έχει βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια στις χώρες της ΕΕ. Παρ’ όλα αυτά, 630 παιδιά σκοτώθηκαν το 2016 στην ΕΕ και πάνω από 8.000 παιδιά σκοτώθηκαν τη δεκαετία 2006-2016. Τα μισά απ’ αυτά τα παιδιά ήταν επιβάτες, το 1/3 ήταν πεζοί και το 13% εξ αυτών ήταν ποδηλάτες.
Τα παιδικά καθίσματα αυτοκινήτου μειώνουν τον κίνδυνο τραυματισμού λόγω αυτοκινητιστικού ατυχήματος από 71-82% σε σύγκριση με χρήση μόνο ζώνης ασφαλείας.
Τα παιδικά καθίσματα booster μειώνουν τον κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού κατά 45% στις ηλικίες 4-8 ετών σε σύγκριση με χρήση μόνο ζώνης ασφαλείας.
Στα μεγαλύτερα παιδιά και ενήλικες, η χρήση της ζώνης ασφαλείας μείωνει τον κίνδυνο θανάτου ή σοβαρού τραυματισμού στο μισό.
Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής και το CDC, συστήνουν τους παρακάτω κανόνες για την καλύτερη ασφάλεια στις μετακινήσεις των παιδιών:
- Όλα τα βρέφη και τα προνήπια πρέπει να χρησιμοποιούν κάθισμα ασφαλείας αυτοκινήτου με την πλάτη στραμμένη στον οδηγό, όσο πιο πολύ είναι δυνατόν, μέχρι να φτάσουν το μέγιστο ύψος ή βάρος που επιτρέπει ο κατασκευαστής του καθίσματος.
- Όλα τα παιδιά που έχουν ξεπεράσει τα όρια ύψους ή βάρους στα καθίσματα ασφαλείας με την πλάτη στραμμένη στον οδηγό, πρέπει να χρησιμοποιήσουν κάθισμα ασφαλείας αυτοκινήτου στραμμένο στον οδηγό, με ιμάντα ασφαλείας, για όσο δυνατόν περισσότερο, μέχρι να φτάσουν το μέγιστο ύψος ή βάρος που επιτρέπει ο κατασκευαστής του καθίσματος.
- Όλα τα παιδιά που έχουν ξεπεράσει τα όρια ύψους ή βάρους στα καθίσματα ασφαλείας στραμμένα στον οδηγό, πρέπει να χρησιμοποιούν κάθισμα ασφαλείας αυτοκινήτου τύπου booster, μέχρις ότου η ζώνη ασφαλείας του αυτοκινήτου ταιριάζει απόλυτα σε μέση και ώμο, συνήθως μέχρι να φτάσουν το 1,48 εκ. σε ύψος και να είναι μεταξύ 9-12 ετών.
- Όλα τα παιδιά κάτω των 12 ετών θα πρέπει να κάθονται στις πίσω θέσεις του αυτοκινήτου, για παροχή μεγαλύτερης ασφάλειας.